• Dziś piaty dzień a ciagle szalują - cztery dni szalowali podciagi, nadproża i słupki - masakra. Wczoraj jak zobaczyłem ilość stali na ten strop to jestem przerażony - belka o szerokości 24cm ma w jednym rzędzie 5szt pręta fi 16! Ja nie wiem jak tam wpłynie beton nawet wibratorem będzie ciężko. No cóż - zobaczymy. Wczoraj zakupiłem okna dachowe - ciężki temat - tzn jak ktos ma kase i wykłada np. 1500 za szt (ja mam w projekcie 7szt.) to ok. Załozenie było takie - okno z pcv, od wewnątrz nie białe a w okleinie złoty dąb, podwyzszona oś obrotu na 3/4 wysokości, kołnierz do pokryć falistych w komplecie - średnio cena około 1200-1300 do nawet 1900. Ja chciałem maksymalnie na 7 okien wydać 7tys czyli nie więcej niz 1000zł na okno. I co? Znalazłem - po raz kolejny zdziwienie gościa od okien fakro który chciał nam sprzedac okna po 1250 - powiedział ze na pewno sa białe a jak nie to na pewno to cena netto. Znalazłem okna Skylight Premium z kołnierzem, U okna 1,4 (lepsze niz Fakro_1,5), w dodatku powyżej 6szt transport gratis - po 940zł - czyli 420zł w kieszeni Mam już od wczoraj - wwe wtorek zamówiłem około 12tej a wczoraj około 13tej dojechał transport - 1dzień! masamkra. Jestem mega zadowolony z jakosci - jedno okno zostało odpakowane i przetestowane - wszystko ok - póżniej zarzucę zdjęcia ale jakośc rewelacyjna jak dla mnie. Zeby nie było że reklama to namiary podam Ci na PWStrop został zalany błyskawicznie bo w niecała godzinkę - ale wyobraźcie sobie że na terivę poszło 18m3 betonu - jak wyliczył wykonawca 3,5m3 na samą wylewke na terivie - reszta na podciągi i słupy - niewiarygodne!

    Potem tydzień podlewania, w międzyczasie udalo się jeszcze zakupić ytonga 24 na scianke kolankowa i szczyty po 6,6 oraz ytonga 11,5 na działówki po 4,4 - ceny oczywiście z transportem.Te U-kształtki które widzicie - zakupił wykonawca nie konsultując ceny - gdybym wiedział ze to 1200zł - w życiu bym sie nie zgodził - poszla by płyta i szalunek a tak - włos ponownie zjezył mi sie na głowie - plus tylko taki że bardzo szybko dzieki temu poszła robota.

    Dwa dni później zjawili sie dekarze i zaczęło to jakos wyglądać a w piatek 21.06 odbyła sie tradycyjna Wiecha:


    votre commentaire
  • Całość została skręcona śrubami a potem zaspawana i zaminiowana podkładem antykorozyjnym (przydała się "kaczka" od teścia i jako stół do pracy z racji niskiej paki ale tez jako środek transportu dla mojej deszczowni.

    Wykonałem 3szt takich stelaży. W górnej części zbiornika wyciąłem otwór i osadziłem koncówke pcv do podłączenia odpływu a z drugiej strony dopływu (w zamierzeniu ma to wygladać tak - woda z dachu za pomoca rynien i rur pcv w ziemi spływa do zbiorników, przelewami wypełniaj a się one równocześnie - ale w przypadku duzych opadów i braku możliwości opróżnienia zbiornika - w momencie kiedy wody będzie zbyt duzo - nadmiar wyleje się systemem rur pcv w ziemi odprowadzonymi poza działkę (na szczęscie poza działka idzie stary rów melioracyjny)Przy okazji nastapił pierwszy zgrzyt z wykonawcą - zgodnie z umową miał omawiać ze mną wszelkie zakupy materiałów - i tak w ubiegłym tygodniu zakupił kominy - jednokanałowy plus wentylacja i sam jednokanałowy - oba 8m - na   klimatyzacja Warszawa pytanie jaka cena odpowiedział ze jeszcze nie wie bo dopiero wyceniaja ale sa dwa modele droższy jakiś firmowy i drugi tańszy około 30% od tamtego - mówię że bierzemy tańszy bo pod komin bedzie tylko kominek i to rekraacyjny. Ok. Dzis przedstawia mi fakture na 5tys zł za dwa kominy - włosy mi deba stanęły - siadłem na allegro i 10min pózniej miałem taki sam, tej samej srednicy, tylko innej firmy za 3100 z transpoortem - różnica prawie 2000! kazałem zwrócic stary. Potem okazało się ze niby nie mozna bo był tylko dla mnie sprowadzony itp. Mówię, klimatyzator.eu proszę załatwić temat i do jutra dać znac bo musze zamówic drugi komin - trzeba było konsultować zakup i podac cene - zobaczymy co jutro z tego wyjdzie....ale ja ze względu na prace nie byłem w stanie tego dopilnować, stąd umówiliśmy się, ze wiekszość materiałów zakupi wykonawca ale zawsze po konsultacji cenowej ze mną - tu tego zabrakło. Na szczęście sprawa odkręcona, wczoraj zakupiłem dwa inne kominy łacznie za 3300 z transportem, powinny byc w poniedziałek.Dokładnie tak. Przy okazji pytanie- zamówiłem juz brame hormann 3000x2125, złoty dąb, dwa piloty, napęd Hormanna oczywiście, - cena 4450 z montażem. Sprzedawca twierdzi ze normalnie kosztuje taka brama około 6tys. Dałem się skusić ale- czy to naprawde dobra cena?

    Znalezione obrazy dla zapytania dom beaty kozidrak

    Poza tym miałem zagwozdkę z drzwiami które wychodzą z kotłowni na ogród - początkowo chcieliśmy zakupic drzwi z pcv tak jak wejściowe ale odstraszyła nas cena - za wejsciowe o szerokości 135 z dostawką mamy 3400 z montażem, a za zwykłe pcv bez przeszkleń o rozmiarze 90 - zaspiewano 2800. W Słupsku znajduje się jednak dość znany zakład produkcji drzwi stalowych KMT. Pojechalismy do salonu z małżonka - tam jest masa drzwi z tzw. skazami produkcyjnymi - a to jakaś rysa, a nie ten wymiar, a jakies przbarwienie itp. Znależliśmy drzwi rzekomo z rysa ale nawet sprzedawca nie umial jej znaleźć - za komplet z ościerzami i klamkami 1250zł - nowe 2100. Więc to mamy z głowy.

    Zbiorniki wtargałem na auto i zamontowałem pierwszy stelaż. No właśnie i tu był u mnie problem, jak pisałem wyzej SSO robi mi ekipa, nie moga czekać kilka dni aż ja skończe strugać drewno - stąd rozważania - na szczęście decyzja podjęta i zbytnio nie oponowali a u mnie kilkaset złociszy w kieszeni na inne materiały zostalo. Za kilka dni zacznie się równiez kopanie wykopu pod kolektor poziomy dla pompy ciepła Sofath z lini Caliane


    votre commentaire
  • Bardzo bym prosił o jakieś konkrety typu cena za grzałke, boiler, kocioł itp. 

    Kiedy podajecie odpowiedź "Klima + farelka" to żadna pomoc tylko kolejny niepotrzebny post. Interesuja mnie jedynie konkrety, cena za produkt, koszt montażu itd.Zbiornik 150 L z wbudowaną grzałką to koszt nie więcej niż 1.500 PLN.

    Dodatkowo będzie potrzebny drugi, mniejszy dla potrzeb CWU, ok 80 L.

    No i zmiana licznika na 2-taryfowy. A jakież to dwie taryfy ma licznik obsługiwać? G11 i G12? Jednocześnie?

    Napiszcie proszę jak robiliście dylatacje (chodzi mi o te pomiędzy pomieszczeniami i dzielące duże pomieszczenie).

    Wbiłem sobie do głowy, że w takich przypadkach trzeba stosować profile dylatacyjne przez które przechodzą rurki w peszlach.

    Zastanawia mnie jednak słaba dostępność tych profili oraz fakt, że jak przeglądam filmy na youtube to prawie nigdzie tego nie ma - są peszle w przejściach i to wszystko.

    Dodatkowo naczytałem się, że dylatacja musi dochodzić do ocieplenia/foli, ale natknąłem się również na opisy, że głębokość nacięć świeżej wylewki powinna wynosić 3-4 cm. U mnie będzie mixokret.

    Jak to w końcu jest?

    Z jednej strony dylatacja "totalna" z drugiej "częściowa" 

    No i pytanie do peszli - czy są one nacinane i montowana rurka czy trzeba nasunąć go na początku?

    Co ten zbiornik z grzałką ogrzeje? Wodę? usługi udrażniania wuko Bo zapomniałeś dodać jakiejś pompy i innych drobiazgów, które pozwolą przekazać to ciepło podłodze czy kaloryferom.

    U mnie będą potrzebne raczej 3 grzejniki, łazienka i dwa pokoje więc wymagań wielkich nie ma... dlatego szukam czegos optymalnego do swojego mieszkania


    votre commentaire
  • kupiłem mieszkanie które ma 37m2, jest całe do remontu i obecnie nie ma żadnego ogrzewania. Poprzednio chyba ktoś używał pieca węglowego. 

    Szukam czegoś do grzania wody jak i ogrzewania mieszkania. Mieszkanie jest dosyć ciepłe, jest nowa elewacja na budynku ale mieszkanie na parterze.

    Jest gaz ale nie wiem jak z kominami, elektryczny? chyba bym nie chciał na węgiel. otły firmy charakteryzują się wyjątkową łatwą obsługą. Za pomocą dwóch pokręteł można łatwo i szybko ustawić wymaganą temperaturę ciepłej wody użytkowej i zasilającej grzejniki.

    Dodatkowe oszczędności na kosztach ogrzewania uzyskuje się przez zastosowanie regulacji pogodowej lub termostatu pomieszczenia. Obok kotłów przeznaczonych do zawieszenia na ścianie  oferuje również zajmujące niewiele miejsca i ciche* urządzenia przeznaczone do wbudowania w ścianę oraz stojące i wiszące kotły kompaktowe z zabudowanym zbiornikiem ciepłej wody użytkowej.

    Wspólną cechą wszystkich kotłów firmy są ich małe wymiary oraz możliwość zabudowy. Nie jest potrzebne pozostawienie wolnej przestrzeni po bokach kotła wiszącego czy stojącego. Dzięki temu łatwo można umieścić kocioł niemal w każdym dostępnym miejscu i idealnie dopasować, np. do wnęki lub ciągu szafek kuchennych. Szczególnie mało miejsca zajmują urządzenia kompaktowe, w których zabudowany jest zbiornik ciepłej wody użytkowej i niemal cały osprzęt wyposażenia kotłowni.

    Podobny obraz

    Zachęcam do skorzystania z kompletnej oferty  Nasza oferta to:

    – niezawodne i efektywne urządzenia grzewcze Warszawa udrażnianie kanalizacji

    – kompletne rozwiązania systemowe: „od kotła po grzejniki”,

    – 24 – godzinne doradztwo techniczno–serwisowe 


    votre commentaire
  • Jeśli jeszcze nie masz zrobionych tynków najlepiej byłoby rzucić sobie przewód, przykładowo 2x0,75 do komunikacji z kotłem lub sterowania nim załącz/wyłącz. Jednak jeśli nie masz takiej możliwości, zawsze można dokupić sterowanie radiowe z tym że taki regulator będzie na pewno troszkę droższy. I teraz tak- większość kotłów umożliwia sterowanie pracą kotła poprzez zwarcie/rozwarcie styków. Najprostsze regulatory pokojowe można kupić już za około 100 złotych- tutaj masz zazwyczaj jedynie możliwość ustawienia temperatury nocnej/dziennej oraz ustawienia przedziałów czasowych (harmonogramu tygodniowego) w jakich godzinach kocioł ma utrzymywać temperaturę dzienną i temperaturę nocną. Mając ustawiony sterownik pokojowy w salonie gdzie na 90% powierzchni parteru jest podłogówka a na poddaszu gdzie 90% to grzejniki które pracują na temperaturze 55stopni. Jeśli zmniejszę temperaturę na sterowniku z 22 na 20 stopni to podłogówka nadal będzie tak samo grzać jak grzała, zmniejszę jedynie temperaturę grzejników, tak Drugą opcją jest dokupienie dedykowanego przez producenta kotła regulatora pokojowego i tu być może będziesz miał już możliwość komunikacji z kotłem, czyli podgląd tych informacji które wyświetlane są na regulatorze samego kotła- temperatur na poszczególnych obiegach, temperatur zadawanych, ustawienia krzywych grzewczych itd. Wybór powinien zależeć od Ciebie- myślę, że powinieneś wspomnieć też o budżecie jaki chcesz przeznaczyć na kocioł, wtedy łatwiej będzie się w coś wstrzelić. Tak jak poprzednicy zaznaczali- moja sugestia, jeśli kupujesz już kombajn, to niech podłogówka będzie sterowana właśnie przez zestaw mieszający, a Ty zyskasz możliwość precyzyjnej regulacji temperatury oraz ustawienia osobnej krzywej znajdziesz najbliższego w okolicy partnera firmy . Warto z nimi porozmawiać, zaprosić na budowę i z pewnością dobiorą odpowiedni model i moc urządzenia po wizji lokalnej i rozmowie po rozmowie. Co do serwisu, firma zapewnia 24 serwis. Co to znaczy? Otóż przez 365 dni w roku i 24 godziny na dobę udostępniamy Państwu pomoc techniczno-serwisową. Pomoc skierowana jest zarówno do użytkowników naszych urządzeń, jak i do instalatorów oraz serwisantów. Jeśli chcesz sprawdzić nasze referencje, mamy całą bazę lokalizacji w których działają nasze urządzenia I ostatnia kwestia- wybór kotła. Pamiętaj, najważniejszą rzeczą jest odpowiedni wybór instalatora- dobrze zainstalowane urządzenie musi dobrze pracować i tutaj nie ma innej opcji. Większość producentów oferuje dwa lata gwarancji- wcześniej czy później i tak się coś zepsuje, trzeba będzie przeprowadzić konserwację więc dostępność serwisu w miejscu zamieszkania jest ważna. Kolejna sprawa, sugeruj się właśnie dużym zakresem modulacji. I tak jak ktoś już wcześniej powiedział- każdy chwali swoje, więc ja od siebie polecę właśnie markę

    votre commentaire



    Suivre le flux RSS des articles
    Suivre le flux RSS des commentaires